PORADNIKI

Jak robić lepsze zdjęcia smartfonem? Nowa seria wpisów na blogu empikfoto!

W kręgach fotograficznych jest takie powiedzenie, że „najlepszym aparatem fotograficznym jest ten, który mamy przy sobie.” Te słowa dobrze oddają istotę fotografii mobilnej — telefon komórkowy mamy przy sobie przez cały czas, dzięki czemu możemy dostrzec i w ciągu kilku sekund udokumentować wiele ulotnych chwil, a następnie udostępnić gotowe zdjęcia za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Mimo, że aparat fotograficzny wbudowany w telefon komórkowy ustępuje swoimi możliwościami profesjonalnym lustrzankom (i jeszcze długo będzie ustępował), to można za jego pomocą zrobić bardzo dobre zdjęcia. Wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach związanych z kompozycją kadru, oświetleniem i głębią ostrości oraz umieć patrzeć na świat sercem, a zdjęcia wykonane za pomocą takiego aparatu, będą lepsze, ciekawsze i dużo chętniej będziemy do nich wracać.

W najbliższych tygodniach na naszym blogu znajdziecie odpowiedzi na pytania:

  • Jak skomponować zdjęcie?
  • Jak fotografować dzieci?
  • Jak robić portrety?
  • Jak fotografować architekturę?
  • Jak fotografować przy słabym świetle?
  • Jak fotografować na ulicy?
  • Jak fotografować w czerni i bieli?

Poznacie również najważniejszą zasadę fotograficzną.

Poradnik  ten przygotowany  jest przez fotografów należących do grupy „Mobilni” – grupy entuzjastów fotografii mobilnej, laureatów wielu prestiżowych konkursów fotograficznych w kraju i na świecie.  Już jutro pierwsza część z cyklu.