LIFESTYLE

Nel Niezgoda i Zenit znaleziony na strychu…

Na naszej tablicy na Facebooku można zobaczyć naprawdę wiele bardzo ciekawych fotografii. Ostatnio rozwialiśmy z Pauliną, która zajmuje się fotografią profesjonalnie. Dziś rozmowa z 16-letnią Nel i zdjęcia wykonane aparatem analogowym.

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Witaj Nel!
Jaki był pierwszy aparat, którym robiłaś zdjęcia?
Był to Olympus u820, nie miał rewelacyjnej jakości wykonanych fotografii, lecz nie był zły. Jego dużym plusem było na prawdę dobre makro jak na taką cyfrówkę. Obecnie używam lustrzanki manualnej ( Zenit ) i cyfrowej ( Canon EOS 500D ).

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Podczas wieczorków z fotografią często pokazywałaś zdjęcia robione aparatem analogowym. Dlaczego w dobie fotografii cyfrowej nadal angażujesz się w fotografię tradycyjną? Co takiego jest w robieniu zdjęć na filmie?
Jest w tym coś innego, przyciągającego uwagę. Podczas gdy robię nim zdjęcia mam świadomość tego, że to jedno ujęcie musi być w 100 % udane ! Używanie takiego aparatu pozwala na cofnięcie się do czasów, w których był używany. Zdjęcia nim wykonane mają wspaniałą kolorystykę i głębie ostrości. Przyznam, że samo odnalezienie  sklepu, w którym mogłabym kupić film zajęło trochę czasu. No cóż minusem jest też to, że nie zawsze wszystkie zdjęcia z kliszy zostaną wywołane.
Do Zenita posiadam jeszcze: światłomierz i lampę błyskową, choć rzadko jej używam.

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

W jaki sposób otrzymujesz tak wspaniałe kolory na zdjęciach? Na jakich filmach pracujesz?
Przeważnie kupuję Kodak Gold lub Fujicolor C200. Używam obiektywu Helios 44-2 58mm f/2, głownie staram się robić zdjęcia przy świetle słonecznym. Potwierdzam, kolory są fantastyczne.
Jakim aparatem najbardziej lubisz fotografować?
Zenitem i Canonem. Jeżeli mam wybrać, którym bardziej to mam  lekki dylemat. Nie oszukujmy się, na cyfrówce mogę zobaczyć od razu wykonane zdjęcie, a na analogu muszę poczekać do wywołania kliszy, więc chyba jednak Canonem.

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Czy po skanowaniu negatywów, obrabiasz je w programach graficznych?
Głównie są to poprawki korekcyjne. Nie chcę stracić ich naturalnego piękna.
Wracając do początków. Kiedy zaczęłaś interesować się fotografią?
Około 2-3 lata temu, lecz większego zapału do wykonywania zdjęć nabrałam roku temu.
Jaki rodzaj fotografii jest Ci najbliższy? Portret? Krajobraz?
Obecnie portret, lecz na początku makrofotografia i krajobraz. W portrecie bardziej mogę wykazać swoją kreatywność i pomysłowość.

Komu najbardziej lubisz robić zdjęcia? Wolisz pracować ze znajomymi, czy praca z obcymi  również jest dla Ciebie swobodna i przyjemna?
Na pewno praca ze znajomymi jest swobodniejsza, choć z osobami, które mniej znam na początku jest trochę drętwo, ale potem atmosfera się rozluźnia.

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Opowiedz nam sytuację, która najbardziej zaskoczyła Cię podczas robienia zdjęć. Jak wybrnęłaś?
Jak NA RAZIE nie miałam jeszcze takiej sytuacji i mam nadzieję, że  nie będzie ich wiele w przyszłości. Choć podczas ostatniej sesji przemoczyłam ‚trochę’ buty, lecz i tak nie zepsuło nam to dobrego humoru.
Masz swojego ulubionego fotografa? Idola na którym chciałabyś się wzorować?
Nie mam zbytnio ulubionego fotografa. Inspirują mnie fotografie młodego pokolenia, których fan pages znajdziecie na facebooku 🙂

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Co chciałbyś powiedzieć, jakie dać wskazówki czytelnikom, którzy dopiero zaczynają przygodę z fotografią?
Jeżeli gdzieś w piwnicy, na strychu znajdziesz sprawnego analoga to do dzieła !  Zacznij nim robić zdjęcia – jest to fantastyczna przygoda i cofnięcie się w czasie, gdy nie istniały aparaty cyfrowe 😀 Mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z efektów.

Czy swojego Zenita też znalazłaś gdzieś na strychu w szafie?

Taaak. Dokładniej jest on mojego dziadka, lecz nie zdążyłam z nim o tym porozmawiać …

Czy zamierzasz dalej robić zdjęcia analogowe, próbować innych aparatów na kliszę?
Oczywiście, ale jak na razie Zenit będzie na pierwszym miejscu.

Próbowałaś wywoływać sama swoje odbitki?
Chciałabym bardzo, lecz nie mam odpowiedniego wyposażenia 🙁
fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

fot. Nel Niezgoda, Fan Page>

Kilka słów od Nel:

Mam na imię Nel i w kwietniu skończę 16 lat. Oprócz fotografii cyfrowej i analogowej interesuję się obróbką grafiki rastrowej, sportem. Na okrągło słucham muzyki, przeważnie West Coast Hip Hop i Rocka.

Zobaczcie inne zdjęcia Nel:

Fan Page>

DeviantArt>

Udostępnij:

8 comments

  1. nieruchomości rzeszów 21 lutego, 2012 at 07:46 Odpowiedz

    Hej. Naprawdę cieszę się, że udało mi się tu trafić. Stało się to totalnie przez przypadek podczas szukania czegoś o nieruchomościach. Dobrze wiedzieć, że ktoś omawia interesującą mnie tematykę i to w dodatku robi to w lekki sposób. Mam nadzieję, że dostęp do takich treści nie będzie blokowany po niedawnym podpisaniu umowy ACTA przez Polskę 🙁 P.S. Jeśli mogłabym się do czegoś przyczepić to można by jeszcze troszkę popracować nad Wyglądem bloga.

  2. Marcin 21 lutego, 2012 at 20:37 Odpowiedz

    Jestem pod wrażeniem ! Przepiękne fotografie , pełne naturalnego piękna 🙂 Masz fantastyczne spojrzenie i zmysł fotograficzny 🙂 Pozdrawiam i życzę wielu przepięknych kadrów 🙂 Jak to zazwyczaj mówię ” Niech światło będzie z Tobą „

  3. Bilal 27 lutego, 2012 at 11:20 Odpowiedz

    Klasyka guknatu! Zdecydowanie jedna z najlepszych relacji ciekawa i zabawna czytalem doslownie skrecajac sie z zazdrosci, ze nie jestem groundhopperem! Wprost nie mozna sie doczekac czesci drugiej!

  4. życzliwy 9 sierpnia, 2012 at 16:16 Odpowiedz

    Nel. zdjęcia są piękne wręcz magiczne, doceniam twój talent ale Twoje chwalenie się tym przypadkowym wywiadzikiem jest bardziej irytujące niż pochlebiające.Twoja obecna klasa mieści w sobie wielu młodych artystów w tej dziedzinie i większość z nich może pochwalić się dużymi osiągnięciami w tej dziedzinie. tak sie składa że to nie robi na nikim wrażenia. Trochę wychodzisz na rozpieszczoną łaknącą pochwał dziewczynkę a chyba nie chcesz być tak postrzegana ?
    z szacunkiem
    życzliwy