PORADNIKI

Fotografia Rodzinna

17 stycznia podczas Wieczorka z Fotografią rozmawialiśmy o Fotografii Rodzinnej. Jesteśmy zdania, że zdjęć rodzinnych nigdy nie za wiele! Fotografujmy się razem ponieważ wszystko przemija, zmienia się.  Dzięki zdjęciom za jakiś czas będziemy mogli wrócić do minionych chwil spędzonych wśród najbliższych.

Pozowane czy przyłapane?

Fotografie pozowane  najlepiej sprawdzają się, gdy na zdjęciu chcemy pokazać całą Rodzinę lub  kilku jej członków. Wszyscy znamy stare fotografie naszych Dziadków czy Rodziców. To najczęściej wyreżyserowane i starannie zaplanowane kadry.

Agnieszka-SurowiecFotografia z kolekcji Agnieszki Surowiec

Co zrobić, aby Rodzina na pozowanym zdjęciu wyglądała naturalnie? Jak uniknąć stresu i napięcia przed aparatem?

Rozmawiać, rozśmieszać, oswajać z aparatem – to nasze rady. Jeśli uda się wykonać zdjęcia, na których wszyscy będą naturalni, następnym razem łatwiej już będzie nam namówić Rodzinę do wspólnej fotografii.

Paulina_Drozdafot. Paulina Drozda www.drozdaimmagine.pl

Podczas rozmów okazało się, że  najczęściej fotografujemy się z całą Rodziną  podczas Wigilii. Jeśli będziemy konsekwentni w fotografowaniu, za kilka lat powstanie kolekcja przedstawiająca Rodzinę na przestrzeni lat. Na takich fotografiach możemy dostrzec upływający czas, zmiany. Pojawiają się Dzieci, starsi niestety odchodzą. Po latach z sentymentem wracamy do takich zdjęć.

fot. Agnieszka Surowiec www.photo-atelier.pl

Agnieszka-Surowiecfot. Agnieszka Surowiec www.photo-atelier.pl

fot. Sigrid Drusse

Zdjęcia pozowane wśród dzieci to z pewnością trudny orzech do zgryzienia. Czy warto ustawiać Dziecko do zdjęcia?

fot. Agnieszka Surowiec www.photo-atelier.pl

Chyba nie. Dzieci najlepiej „łapać” w sytuacjach naturalnych. Jak napisała Paulina „uśmiechnij się,to najgorsze co można powiedzieć do dziecka przed aparatem – mamy wtedy przegląd dentystyczny ;)”

fot. Dominika Dabrowska http://dominikadabrowska.com

fot. Karolina Bączek

Zdjęcia pozowane to specyficzny rodzaj fotografii. Wielu z nas woli jednak zdjęcia bardziej naturalne..

fot. Agnieszka Surowiec www.photo-atelier.pl

Dobrze jest mieć aparat zawsze przy sobie. Nigdy nie wiadomo kiedy będziemy mieli okazję do wykonania ciekawych zdjęć. ..

fot. Paulina Drozda www.drozdaimmagine.pl

Może uda nam się uwiecznić na zdjęciu chwile, które już nigdy się nie powtórzą, radość, szczęście i spontaniczny uśmiech!

fot. Weronika Różańska

Czasami dla dobrej zabawy możemy zaaranżować jakąś sytuację…

fot. Nel Niezgoda Zobacz zdjęcia>

Na koniec Dominika zaproponowała rodzaj prywatnego projektu.

„Mojej chrześnicy, od dnia jej narodzin, w każdym miesiącu robiłam kilka zdjęć – w różnych sytuacjach. Na pierwsze urodziny dostała ode mnie fotoksiążkę „12 miesięcy z Emilką”,  świetna pamiątka. Polecam. A to było jedno z ostatnich zdjęć w albumie – czasem warto spróbować czegoś innego :)”

fot. Dominika Dabrowska http://dominikadabrowska.com

We wtorkowy wieczór zostały również zaprezentowane „zdjęcia Rodzinne” innego rodzaju..

fot. Weronika Różańska

Wszystkie zdjęcia wykorzystane w tym tekście zostały wykonane przez Fanów empikfoto.pl  i zostały zamieszczone na tablicy FB podczas Wieczorka z Fotografią.